Om oss

Magnar Eikeland Gruppen AS ble opprettet i 1949 og består i dag av 1 selskaper. Crisma Profilering AS og har hovedkontor på Sola

Vår kunde- og løsningsorienterte fokus er iboende i alt vi gjør.

Innenfor Magnar Eikelands forretningsområder er kunnskap om våre kunder samt deres eksisterende og fremtidige behov, forretningskritisk. For å oppnå beste praksis på alle områder, samt å kunne levere over forventning, på både løsninger og service, må vi til enhver tid ligge i forkant og tilegne oss riktig kompetanse.

Vi legger vekt på å tilføre våre kunder verdi samt være relevante i alt vi gjør.

Magnar Eikeland Crisma Profilering

Magnar Eikeland Crisma Profilering leverer skreddersydde løsninger av høy kvalitet til bedrifter og offentlig sektor. Vi har en komplett verdikjede for leveranser av skilt, fasadedekor, foliering, gravering samt skreddersydde produkter/ løsninger i plast. Fra idé og design til produksjon og montering.

Vi har høy kompetanse innen de forskjellige fagområdene og vi designer og produserer det aller meste selv.

Offensiv

Vi skal alltid levere gode løsninger. Derfor følger vi nøye produkt- og organisasjonsutvikling og alt som skjer på leverandørsiden. I praksis betyr det at vi alltid er framtidsrettede og utvikler vår kompetanse.

Stolt

Vi er seriøse i alt vi gjør. Hver dag legger vi vår ære i å bli enda litt bedre. Vi lærer av våre kunder og leverandører – og av hverandre.

Bærekraft

Magnar Eikeland Gruppen AS er opptatt av skape verdier for eiere, kunder, ansatte og samfunnet, men vi er også opptatt av hvordan verdiene skapes. Fokus på bærekraft er en integrert del av selskapets proaktive strategi, våre styringssystemer og våre ansattes hverdag.

I tillegg til å sikre kvalitet og kontinuerlig utvikling gjennom dokumenterte sertifiseringer som ISO 9001 samt miljøfyrtårnsertifisering, er vi også stolt involvert i ulike team og organisasjoner som engasjerer folk i regionen. Alle våre prosedyrer er forankret i krav til miljøbevissthet, og vi har kontinuerlig fokus på hvordan våre prosesser påvirker det ytre miljø. Inkludert element som; energieffektivitet, råvarer, materialeffektivitet og avfallsreduksjon.

Magnar Eikeland Crisma Profilering AS ble i oktober 2020 re sertifisert for ytterligere 3 år som Miljøfyrtårn samt resertifisert (november 2021) av DNV-GL (ISO 9001:2015). Sertifiseringene bekrefter at selskapenes styringssystem er i samsvar med kravene i standarden.

Samfunnsansvar

Fokus på hva våre kunder er opptatt av gjenspeiles også i evnen til å betjene lokalsamfunnet vårt.

Magnar Eikeland Crisma Profilering var tidligere en avdeling i attføringsbedriften Attende AS og har mange års erfaring i å ta imot personer med forskjellige utfordringer. Myndighetene har bestemt at de som er nærmest til å komme ut i arbeidslivet skal utplasseres i vanlige bedrifter og ikke i attføringsbedrifter. Vi er glade for å kunne bidra.

Innkjøp og materialbruk

Vi jobber kontinuerlig med bærekraftstrategi og for å redusere klimafotavtrykket vårt bl.a ved å påvirke våre produsenter bedre miljømerking på produktene sine (f.eks EPD, som oppsummerer miljøegenskaper til en komponent, et ferdig produkt eller en tjeneste).

Magnar Eikeland Crisma Profilering jobber etter Breeam som er et miljøsertifiseringsverktøy for bygninger.

MEG har investert i 2 bikuber, Plan BI hvor honningen selges i butikk på hovedkontoret.

Når det gjelder innkjøp til internt bruk, har vi vært bevisste på å bruke miljøvennlige/miljømerkede varer, redusere energiforbruk, kontinuerlig undersøke om det finnes alternative miljøvennlige råvarer, produkter, miljøvennlige rengjøringsmidler etc

Avfall

  • Vi har sortering av elektriske artikler, plasttre, matavfall, papir/papp, lyskilder, batteri og metall.
  • Vi har en rutine med å bringe avfall/plast tilbake etter leveranser for å sikre miljøvennlig avfallshåndtering.
  • Vi bruker ikke plastbestikk, tallerkener, sugerør mm.

Hva vi gjør

  • Tilby kundene alternative miljøvennlige produkter på forespørsel
  • Fokus på miljøet når vi presenterer leverandører for salg
  • Vurder alltid om utskrift er nødvendig, 2-sidig utskrift bør brukes dersom dette er mulig

Skikkelig

Vår kunnskap og kompetanse skal alltid munne ut i kvalifiserte råd. Vi gjør ting skikkelig og seriøst. Det er grunnlaget for kundens trygghet. Høflighet, respekt og ærlighet er ufravikelige krav